Саша Давидова извършва експертни консултации и обучения по маркетинг към EXPERTS.bg. Автор е в бизнес списания като "Бизнес клуб" и "Твоят бизнес", в качеството си на маркетинг експерт. Има две бакалавърски степени, съответно по „Маркетинг” в департа ...
Компетенции
Маркетинг одит;
Бранд одит;
Маркетинг планиране;
Сегментиране;
Таргетиране;
Позициониране;
Последни проекти
Създаване и поддържане на онлайн списания |
30.04.2016 г.
Пиша тази статия, докато съм на вълна бюти маркетинг, защото съвсем наскоро взех участие във втория „Дермато-козметичен симпозиум”, където консултирах по маркетинг топ бюти брандове. Затова ми се наложи преди симпозиума да проуча доста обстойно маркетинга при тази индустрия. Той не е кой знае колко по-различен от маркетинга на другите индустрии, но има своите специфики, например в сферата на красотата основен таргет са жени. При анти-ейджинг продуктите жените са 45+.
В тази сфера, освен това има голямо модно течение – апаратура за хиляди левове днес е последен писък, утре е старомодна, защото има по-модерна. Друга характеристика при предлагането на продукти и услуги за външния вид, е че тук до голяма степен решенията се вземат на база емоция, така че при предлагането на продукти за разкрасяване е много характерен емоционалният брандинг.
Освен това, и този пазар, също е пренаситен – има свръх предлагане и свръх конкуренция. Клиентите са взискателни и ценово-чувствителни и ако няма ефективен маркетинг, диференциация от конкурентите и комуникации, няма да има и обект за разкрасяване.
Подготвила съм ви 5 съвета по бюти маркетинг, които да са ви от полза, независимо дали имате салон, студио, клиника или спа център и без значение дали сте собственик, управител или терапевт (в днешно време всеки трябва да е човек на маркетинга):
1. Клиентите са в центъра, не вие
Винаги помнете, че те са важни и специални, не вие! Затова те би трябвало да бъдат в центъра, а вие в периферията. Вие сте на работа, и дори да сте собственик/ мениджър не бива да забравяте това. Следователно, би трябвало да служите на вашите клиенти...
Достъпът до останалата част от статията изисква абониране за източника.
Източник: списание "Business club". Брой 4 от Април, 2016 г.