Мениджър Корпоративно развитие и планиране |
Ангел Станев е маркетинг експерт към EXPERTS.bg и в качеството си на такъв провежда обучения и консултира брандове. Автор е в сп. "Бизнес клуб", в качеството си на маркетинг експерт. Има опит в международни среди по отношение на ефективно взаимодейс ...
Компетенции
ИМК;
Маркетинг планиране;
Корп. планиране;
Упр. на процесите;
Промоции;
Дистрибуция;
Мениджър Корпоративно развитие и планиране |
30.05.2016 г.
Концепцията затова какво е маркетинг е претърпяла промени от своето създаване – от фокусът върху продукта и компанията, до удовлетворяване на потребителя и изграждане на бранд. Вече не е достатъчно да имате най-добрият продукт, а най-добрата и устойчива връзка с потребителя в дългосрочен план. Това означава фокус върху задържане на съществуващите клиенти, освен търсене на нови. Той може да бъде постигнат само, чрез обединените усилия на цялата организация, а не просто на маркетинговия отдел или мениджър. Именно затова съм ви подготвил 5 маркетингови умения, на които да научите кадрите си:
1. Осъзнаване на ролята на всеки служител
Колко от вашите служители включват в своите отговорности намирането и задържането на клиенти? Всеки от вашия екип би трябвало да е наясно с ролята си в компанията и как неговите действия (или бездействия) могат да повлияят на потребителите. Служителите ви би трябвало да бъдат наясно, че заплатите им са пряко свързани с приходите от клиентите, и ако компанията няма достатъчно на брой доходоносни клиенти, то няма да има пари и за техните заплати. Служителите често не осъзнават, че чрез своя начин на работа те изпълват със смисъл бранда, за който работят. Те би трябвало да знаят, че тяхната роля в компанията е не само на работници, но и на посланици на бранда. Когато потребителите се сетят за определен бранд, с който са общували, в тяхната представа изниква първо служителят, с когото са разговаряли;
Достъпът до останалата част от статията изисква абониране за източника.
Източник: списание "Business club". Брой 5 от Май, 2016 г.