Резюме
Проф. д-р Боян Дуранкев е достатъчно известен специалист по разработка и осъществяване на маркетингови стратегии, комуникационни политики и позициониране. Автор е на много монографии, синтезиращи неговия практически и теоретически опит: „Реклама и насърчаване на продажбите", „Комуникационна политика", „Интегрирани маркетингови комуникации", „Пазарна манипулация vs. маркетингова комуникация" и други. Работи с различни чужди и наши компании, но не „на conveyer", а с 2-3 фирми годишно, за да се получат перфектни резултати. С голям кеф обучава и управленски персонал.
Опит
1980 г. и до сега:
Университет за национално и световно стопанство, София;
Вид на дейността или сферата на работа: Преподавател;
Заемана длъжност: Професор;
Основни дейности и отговорности: Преподавател по „Маркетинг", „Комуникационна политика", „Глобалистика" и др.
ДРУГИ ПОЗИЦИИ И ДЛЪЖНОСТИ:
1991-1993 г.
Председател на Национална икономическа асоциация;
1992-2000 2006 г. - и сега
Член на Академичния съвет на УНСС;
1995-1997 г.
Директор на Университетско издателство „Стопанство" при УНСС;
1997-2004 г.
Директор на сп. “Алтернативи" при УНСС;
- 1999 г. – и сега
Член на УС на Българска асоциация за маркетинг (БАМ);
1999-2004 г.
Председател на Международна фондация “САЩ – България – САЩ";
2001-2006 г.
Член на Комисия по конкурси за специализации и научни изследвания на МОН;
2003-2005 г.
Ръководител за България на Международния
проект “Изследване на организационната култура";
2003-2004 г.
Ръководител на Националния проект “Маркетингово управление на висшето образование в България";
2003-2004 г.
Главен редактор на списание “Маркетинг мениджмънт в Нова Европа";
2004-2006 г.
Директор на Маркетингова и рекламна агенция “Нови хоризонти";
2005 г.
Председател на Пилотно електронно гласуване в Р. България www.izbori2005.org;
2006 г. - и сега
Член на АС на ВУЗФ;
2007 – 2010 г.
Председател на Дискусионен клуб „Алтернативи за ХХІ век”;
2007 г. – и сега
Член на АС на УНСС;
2007 – 2014 г.
Главен секретар по академичното израстване в УНСС;
2008 г. – и сега
Член на Борда на Superbrands Bulgaria;
2008 г. – и сега
Член на Инициативната група за създаване на гражданското Движение за национално единство и спасение „ДНЕС” и един от неговите учредители;
2009 – 2010 г.
Член на Експертния съвет на СЕМ;
2009 г. – и сега
Зам. председател на „Център за конституционни изследвания”;
2012 – 2013 г.
Ключов експерт в МИЕТ;
2013 г. – и сега
Член на Съвет по хабилитация в УНСС;
2013 г. – и сега
Председател на Издателския съвет на УНСС;
2013 г. – и сега
Член на The New York Academy of Science.
Образование
1980 г. и сега:
• Име и вид на обучаващата или образователната организация: УНСС;
• Основни предмети/застъпени професионални умения: Маркетинг; Стратегическо планиране;
• Наименование на придобитата квалификация: Маркетолог, плановик.
Компетенции
• Разработване на цялостна маркетингова стратегия;
• Подготовка на смазващи конкурентни стратегии;
• Диагностика на позиционирането на търговската марка и осъществяване на репозициониране;
• Създаване на устойчив бранд;
• Оптимизация и синхронизация на маркетингов микс;
• Оптимизиране на интегрираните маркетингови комуникации (ИМК);
• Разработване на комплексна рекламна политика за продуктов портфейл или нов продукт;
• Експертиза на фирмената (мениджърска и маркетингова) култура.